onsdag 27 juni 2012

Ikea, trollskog och målning

I måndags bestämde mamma och jag att det var dags att fara till Ikea. För att kunna stukturera upp här hemma krävs lite hyllor och liknande, så vi tyckte att det var lika bra att fara upp. Fia och Joar hängde med och när Joar är med, då finns det inte en enda lugn stund. Men vi hittade det vi skulle ha och vi klarade oss undan det värsta regnet på vägen hem.



Igår gav vi oss ut på äventyr i Trollskogen. Träffade på ofantligt mycket mygg och knott samt älvor, drakar och troll.



På kvällen åkte min mor, mina systrar och jag in till stan för att måla keramik. Två och en halv timme som gick väldigt fort. Det jag målade är inte bränt och klart än och vi glömde ta bilder under tiden vi målade, men här får ni en smygtitt.


Färgerna blir helt annorlunda efter man bränt dem i ugnen, så det ska bli spännande att se resultatet sen.

//

Inga kommentarer: